חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיצד כסא גלגלים משפר את החיים ואילו סוגים יש

כסא גלגלים הוא מכשיר המשמש להנעת אנשים שאינם מסוגלים ללכת. יש לו שני גלגלים גדולים ומושב שיאפשרו למשתמש להניע את עצמו קדימה בדחיפה עם הרגליים. האדם יושב בכיסא הגלגלים ומסתובב באמצעות ידיו, רגליו או שניהם.

כסאות גלגלים חשובים לאנשים עם מוגבלויות כי הם לא יכולים להסתובב בלעדיהם. הם לא יכולים לעשות שום דבר לעצמם וזקוקים לכיסאות גלגלים כדי להתנייד. כסאות גלגלים חשובים מכיוון שהם מאפשרים לאנשים עם מוגבלות לחיות חיים נורמליים יותר. כסאות גלגלים מאפשרים לאנשים עם מוגבלות להיות ניידים, וזה הדבר החשוב ביותר עבורם.

בעיות בכיסא גלגלים כוללות שאנשים נכים רבים מרגישים דחויים על ידי החברה והם מרגישים שהם לא מסוגלים להכיר חברים או למצוא בן זוג. קשה להם ללכת למקומות או אפילו לצאת מהבית במקרים מסוימים. כסא גלגלים מאפשר להם ניידות ועצמאות, המהווה צעד גדול בחייהם ומקל עליהם לחיות את חייהם בצורה רגילה ככל האפשר.

הסוגים השונים של כסאות גלגלים

ישנם סוגים רבים ושונים של כסאות גלגלים, וכל אחד מהם מיועד במיוחד לסוג מסוים של מוגבלות. כסאות גלגלים מגיעים בצורות וגדלים רבים ושונים. חלקם בנויים למטרות ספציפיות, כמו לשימוש באמבטיה או במקלחת, בעוד שאחרים יכולים לשמש בפנים ובחוץ.

ישנם שלושה סוגים בסיסיים של כסאות גלגלים: כסאות גלגלים ידניים, כסאות גלגלים חשמליים וכיסאות חשמליים. ניתן להניע כסאות גלגלים ידניים על ידי האדם המשתמש בהם באמצעות דחיפה על הקרקע עם הרגליים. לכיסאות גלגלים חשמליים יש בדרך כלל מנוע קטן שיעזור להם לנוע. לכיסאות חשמליים יש מנוע גדול יותר שנשלט בדרך כלל על ידי משענות ידיים או מתגים על ידיות הכיסא או גב הכיסא.