חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

כיסא בטיחות לתינוקות מציל חיים

כיסא בטיחות לתינוקות מציל חיים

בטיחות ואבטחה הולכים יד ביד, ובגלל זה כל כך חשוב לחגור את ילדיכם בכיסא בטיחות לתינוקות בכל פעם שאתם נכנסים לרכב. כיסאות בטיחות לתינוקות הם הכרח לכל הורה. הם חלק חיוני של מערך הבטיחות של ילדכם, וללא אחד, הסיכויים לפציעה או מוות יכולים לעלות.

כיסא בטיחות לתינוקות הוא מתקן שנועד להגן על תינוקות מפציעה במקרה של תאונת דרכים. רוב הסוכנויות הממשלתיות של מדינות בעולם ממליצות לילדים מתחת לגיל 13 להיות מאובטחים במושב בטיחות מתאים לילדים בעת נסיעה ברכב מנועי.

הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים (הרלב"ד) ממליץ לילדים מתחת לגיל 13 לנסוע במושב האחורי של המכונית. הסיבה לכך היא שבטוח יותר לילדים להיות במושב האחורי ולא מלפנים עם כרית אוויר שעלולה לגרום לפציעות אם הם היו נפתחים.

ניתן לראות את חשיבות השימוש בכסא בטיחות לתינוקות באמצעות מספר החיים שניצלו ומניעת פציעות. למעשה, זה הוכח כמפחית מקרי מוות ב-71% ופציעות חמורות ב-54%. השימוש בכיסא בטיחות גם עוזר להפחית את הסיכון לפציעות ראש או צוואר שעלולות להוביל לנכויות לכל החיים.

איך מתחילים?

הדבר הראשון שאתם צריכים לעשות הוא להבין איזה סוג של כסא בטיחות התינוק שלכם צריך. ישנם שלושה סוגים: כיסאות בטיחות לתינוקות הפונים לאחור, קדמיים ומושבי הגבהה. ישנם גם סוגים שונים של מושבים לאזורים שונים בעולם, כמו כאלה עם מושבים זה לצד זה לשימוש ביפן. סוג הכיסא בטיחות שאתם צריכים יהיה תלוי במשקל ובגובה של תינוקכם וכן בקבוצת הגיל שלו.

פונים לאחור: מושבים פונים לאחור מומלצים לילדים ששוקלים פחות מ-10 קילו, או שהם מתחת לגיל שנתיים. אין להשתמש בהם לאחר שילד הגיע למשקל 10 ק"ג או מעל גיל שנתיים מכיוון שהם עלולים להוביל לפציעות חמורות בהתנגשות, כגון פציעת חוט שדרה או פגיעת ראש ממגע עם מבוגר.