חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

איך נכון להעניק מתנות לאביונים?

המצווה הגדולה ביותר בפורים

מבין כל המצוות המאפיינות את חג הפורים, המרגשת ביותר היא מצוות הענקת מתנות לאביונים. זו מצווה שאותותיה מורגשים גם במשך ימי השנה האחרים, מנם טוב שישנה אחיזה מסורתית שלה בלוח השנה כדי לעודד עוד ועוד נתינה ומצוות. 

המצווה אומרת כי יש לתת שתי מתנות לאביונים – אחת לכל עני וכדי לצאת ידי חובה ניתן להעניק פרוטה. אמנם כיום מקובל להשקיע יותר מפרוטה ששוויה אין בכוחו לסייע לאיש. ניתן לתת מתנות לאביונים בצורת כסף או דברי מאכל כדי לאפשר להם להשתמש בהן לצורך סעודת הפורים המהווה מצווה בפני עצמה.

מהן הדרכים המקובלות להעניק מתנות לאביונים?

תרומת כספים היא דרך שבה נהוג לקיים כיום את מצוות מתנות לאביונים. כסף הוא הכוח המניע את העולם שלצערנו, אף פעם אין ממנו די, בייחוד לא לאנשים שבאמת זקוקים לו. כסף יכול לסייע לנזקקים לרכוש מזון, לבוש חם, ציוד רפואי ותרופות, או לסייע להם למלא כל צורך אחר שלהם ושל משפחתם שידם אינה משגת אליו בשגרה.

למרות שבעבר לא היה נהוג להעניק מתנות שאינן תומכות באופן ישיר בסעודת החג, כיום ניתן לתת גם ציוד ורכוש שבאופן עקיף משפר את איכות חייהם של האביונים. כך למשל ניתן להעניק רהיטים שונים שאין בהם צורך, מכשירי חשמל תקינים, ציוד חשוב לבית שיש ממנו כפילויות או שאין בו צורך יותר כמו ציוד לימודים או ציוד תינוקות.

חשוב לדעת שגם אם אינכם מכירים נזקקים באופן אישי, ישנם המוני אנשים שזקוקים לעזרה שלנו כחברה. לרוב, אנשים לא ימהרו לפרסם את צרתם ורק גורמים מוסמכים כמו עמותות או שירותי רווחה יכירו בהם. ניתן לחבור לכל ארגון כזה כדי לקיים את מצוות מתנות לאביונים ולהפוך את החג של כולם לשמח יותר.