חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

אחזקות בריכות שחיה

ניקוי עונתי ותקופתי  של הבריכה

כשמדובר על אחזקות בריכות שחיה, חשוב לדעת כי עונות מעבר מביאות לעתים קרובות לעלייה בפסולת, במיוחד בעלי שלכת ולעיתים בהצטברות מזיקים וחרקים שונים. בשל כך מומלץ להשקיע בשגרת ניקוי ורפרוף על פני המים באופן קבוע, ובכך למנוע הצטברות של  מני חומרים שונים אשר עלולים להפוך את מי הבריכה שלנו לממש לא מזמינים. כמו כן בתקופות המעבר הרוחות הישראליות יכולות גם לשאת אבק וחול, ולכן שואב איכותי או כיסוי בריכה מתאים יהיו כלים הכרחיים בשמירה על פני מים נקיים בבריכה. לכן בתקופת המעבר יש לשקול שאיבת אבק שבועית בכדי לשמור על רצפת בריכה נקייה.

למדוד טמפרטורה כחלק מהליך אחזקות בריכות שחייה 

כל שכן כשמדובר על אחזקות בריכות שחייה עונתיות, מומלץ לשים עין על טמפרטורת המים זאת מכיוון שהיא יכולה להשפיע על פעולת הבריכה. כאשר האקלים הישראלי משתנה, בין אם בסתיו, בקיץ או באביב, ייתכן שנבקש להתאים את שעות הפעילות של הבריכה לזמן החשיפה לשמש או לכל היותר להפחית את מהירות המשאבה בכדי לחסוך באנרגיה. אם בעונות הקרות מתעוררת דאגה בשל הצטברות מים שעלול להוביל לניקוז לא תקין, מומלץ גם כן יהיה לעשות שימוש בכיסוי לבריכה ובניקוז חלקי. 

פתיחה אביבית של הבריכה

כאשר האביב מבשר על בואו מזג אוויר הופך לחם יותר, אך גם מאותת לנו כי הגיע הזמן להכין את הבריכה לעונת השחייה הקרובה. בשל כך מומלץ יהיה להסיר את כיסוי החורף ולאחסן אותו כראוי. כל שכן בעת אחזקות בריכות שחיה ביתיות, מומלץ יהיה להתחיל ולמלא את הבריכה ברמה הרצויה ולוודא כי כל ציוד הבריכה החל מהמסננים ועד לציוד עזרה ראשונה אכן תקינים ומאוחסנים באופן נגיש ומהיר לשימוש. כמו כן מומלץ יהיה לוודא כי האיזון הכימי במים אכן מתאים לתקופת הקיץ וימנע הצטברות פסולת או אצות.